Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %11,0 %713 00051 %
Yle TV28,4 %5,3 %670 00048 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,5 %344 00025 %
Yle yhteensä21,5 %17,8 %899 00064 %
MTV316,3 %20,4 %880 00063 %
Sub8,8 %9,6 %650 00047 %
AVA2,5 %2,2 %328 00024 %
C More Total2,1 %1,6 %156 00011 %
MTV yhteensä29,6 %33,8 %988 00071 %
Nelonen9,7 %13,0 %759 00054 %
Jim4,5 %4,6 %472 00034 %
Liv3,0 %3,6 %420 00030 %
Hero1,2 %1,4 %196 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %22,6 %909 00065 %
TV54,7 %5,0 %564 00040 %
Kutonen4,2 %4,1 %410 00029 %
Frii1,8 %1,5 %238 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %28 0002 %
TLC2,3 %2,2 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery13,3 %13,1 %746 00054 %
STAR Channel6,8 %6,1 %444 00032 %
National Geographic Channel3,9 %2,2 %326 00023 %
Disney Finland10,7 %8,2 %584 00042 %
Paramount Network0,8 %1,1 %131 0009 %
AlfaTV0,3 %0,4 %109 0008 %
Muut5,5 %3,1 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 162 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.