Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 173 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,7 %1 695 00068 %
Yle TV26,0 %4,5 %1 404 00056 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,7 %1 041 00042 %
Yle yhteensä41,5 %33,9 %1 882 00075 %
MTV319,0 %24,8 %1 757 00070 %
Sub3,6 %3,9 %1 061 00042 %
AVA2,5 %2,1 %860 00034 %
C More Total0,6 %0,4 %195 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,2 %1 863 00075 %
Nelonen9,4 %12,8 %1 486 00059 %
Jim1,9 %1,9 %803 00032 %
Liv2,8 %2,7 %930 00037 %
Hero1,0 %1,4 %463 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,7 %1 701 00068 %
TV52,8 %2,5 %988 00040 %
Kutonen1,2 %1,1 %634 00025 %
Frii2,2 %2,3 %593 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC3,6 %3,4 %681 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,5 %1 351 00054 %
STAR Channel2,3 %2,3 %654 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %523 00021 %
Disney Finland4,0 %3,4 %906 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %165 0007 %
AlfaTV0,8 %1,2 %446 00018 %
Muut2,6 %1,9 %454 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 173 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.