Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,3 %717 00051 %
Yle TV211,7 %7,9 %711 00051 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,6 %375 00027 %
Yle yhteensä23,7 %18,8 %939 00067 %
MTV320,0 %27,4 %910 00065 %
Sub5,7 %5,1 %653 00047 %
AVA2,7 %2,7 %379 00027 %
C More Total2,1 %1,3 %138 00010 %
MTV yhteensä30,4 %36,5 %1 021 00073 %
Nelonen14,5 %18,8 %867 00062 %
Jim3,9 %3,3 %451 00032 %
Liv2,2 %1,9 %376 00027 %
Hero0,9 %1,0 %232 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %25,1 %957 00069 %
TV52,4 %2,0 %395 00028 %
Kutonen2,1 %2,0 %342 00025 %
Frii1,4 %0,9 %224 00016 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %28 0002 %
TLC2,0 %1,8 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,8 %667 00048 %
STAR Channel5,3 %4,5 %434 00031 %
National Geographic Channel3,3 %1,8 %276 00020 %
Disney Finland8,6 %6,3 %552 00040 %
Paramount Network0,6 %0,5 %131 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %95 0007 %
Muut6,0 %4,9 %400 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.