Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,8 %32,5 %1 157 00097 %
Yle TV211,6 %9,7 %1 006 00084 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %846 00071 %
Yle yhteensä54,9 %45,7 %1 163 00097 %
MTV319,0 %27,0 %1 078 00090 %
Sub1,5 %1,6 %610 00051 %
AVA1,6 %1,3 %566 00047 %
C More Total1,4 %0,9 %178 00015 %
MTV yhteensä23,5 %30,8 %1 104 00092 %
Nelonen5,9 %8,5 %913 00076 %
Jim1,5 %1,1 %572 00048 %
Liv1,6 %2,0 %615 00051 %
Hero0,6 %0,7 %387 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,3 %976 00081 %
TV51,0 %0,9 %565 00047 %
Kutonen1,0 %0,8 %419 00035 %
Frii1,2 %1,5 %384 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0003 %
TLC2,0 %1,7 %409 00034 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,4 %760 00063 %
STAR Channel1,2 %1,4 %367 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %478 00040 %
Disney Finland3,4 %3,0 %613 00051 %
Paramount Network0,1 %0,1 %80 0007 %
AlfaTV0,8 %1,2 %442 00037 %
Muut1,6 %1,6 %237 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 172 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.