Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %24,6 %1 705 00068 %
Yle TV29,8 %7,5 %1 457 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 106 00044 %
Yle yhteensä43,6 %35,2 %1 907 00076 %
MTV321,6 %29,2 %1 823 00073 %
Sub2,8 %2,8 %1 145 00046 %
AVA2,4 %2,1 %913 00037 %
C More Total0,9 %0,4 %197 0008 %
MTV yhteensä27,7 %34,5 %1 947 00078 %
Nelonen8,9 %11,9 %1 602 00064 %
Jim1,7 %1,4 %793 00032 %
Liv2,5 %2,6 %954 00038 %
Hero0,7 %0,8 %519 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %1 762 00070 %
TV51,7 %1,6 %855 00034 %
Kutonen0,8 %0,7 %594 00024 %
Frii1,7 %1,7 %566 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC3,2 %3,1 %643 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,6 %1 267 00051 %
STAR Channel2,0 %2,0 %669 00027 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %530 00021 %
Disney Finland3,6 %3,2 %930 00037 %
Paramount Network0,4 %0,2 %208 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %450 00018 %
Muut2,3 %1,9 %472 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 179 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.