Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %23,2 %1 684 00067 %
Yle TV26,7 %6,0 %1 521 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 147 00046 %
Yle yhteensä39,9 %31,8 %1 920 00077 %
MTV321,6 %27,6 %1 888 00076 %
Sub3,2 %3,4 %1 238 00050 %
AVA2,7 %2,5 %997 00040 %
C More Total1,1 %0,5 %207 0008 %
MTV yhteensä28,5 %33,9 %2 016 00081 %
Nelonen12,1 %16,9 %1 663 00067 %
Jim1,7 %1,2 %837 00033 %
Liv2,5 %2,2 %906 00036 %
Hero0,8 %1,0 %528 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,3 %1 822 00073 %
TV52,1 %1,9 %982 00039 %
Kutonen0,9 %0,8 %665 00027 %
Frii1,9 %2,0 %618 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC3,2 %3,0 %725 00029 %
Discovery Networks Finland8,8 %8,2 %1 420 00057 %
FOX1,8 %1,6 %696 00028 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %579 00023 %
Fox Networks Group3,1 %2,5 %940 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %170 0007 %
AlfaTV0,5 %0,5 %382 00015 %
Muut1,8 %1,6 %407 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 202 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.