Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %23,5 %1 724 00069 %
Yle TV26,3 %5,1 %1 473 00059 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %1 153 00046 %
Yle yhteensä40,9 %32,5 %1 898 00076 %
MTV324,1 %30,8 %1 858 00074 %
Sub2,7 %2,6 %1 139 00046 %
AVA2,5 %2,2 %939 00038 %
C More Total0,2 %0,2 %135 0005 %
MTV yhteensä29,5 %35,9 %1 984 00079 %
Nelonen10,7 %14,9 %1 581 00063 %
Jim1,8 %1,4 %821 00033 %
Liv2,6 %2,4 %950 00038 %
Hero0,6 %0,7 %489 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 755 00070 %
TV51,8 %1,7 %899 00036 %
Kutonen1,1 %1,0 %653 00026 %
Frii1,7 %1,8 %586 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC2,6 %2,0 %675 00027 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,7 %1 343 00054 %
STAR Channel1,9 %1,7 %648 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %540 00022 %
Disney Finland3,5 %2,7 %901 00036 %
Paramount Network0,4 %0,2 %196 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %493 00020 %
Muut2,0 %1,9 %435 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.