Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 558 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,7 %3 471 00066 %
Yle TV27,7 %5,7 %3 145 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,0 %2 356 00045 %
Yle yhteensä40,7 %33,4 %3 941 00075 %
MTV320,8 %27,5 %3 764 00071 %
Sub3,2 %3,2 %2 404 00046 %
AVA2,0 %2,0 %1 789 00034 %
C More Total0,6 %0,6 %406 0008 %
MTV yhteensä26,6 %33,2 %4 061 00077 %
Nelonen9,8 %13,7 %3 266 00062 %
Jim2,5 %2,0 %1 885 00036 %
Liv2,1 %2,0 %1 832 00035 %
Hero0,7 %0,9 %1 221 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,6 %3 617 00069 %
TV52,0 %1,9 %1 939 00037 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 631 00031 %
Frii1,5 %1,7 %1 224 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %118 0002 %
TLC1,9 %1,5 %1 267 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %2 791 00053 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 535 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 317 00025 %
Disney Finland5,4 %3,9 %2 063 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %456 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 071 00020 %
Muut3,1 %2,5 %1 095 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 558 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.