Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %23,4 %3 214 00061 %
Yle TV212,2 %14,3 %3 019 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,0 %2 096 00040 %
Yle yhteensä45,2 %41,7 %3 763 00071 %
MTV314,5 %20,2 %3 168 00060 %
Sub3,5 %3,7 %2 205 00042 %
AVA2,1 %1,8 %1 381 00026 %
C More Total0,8 %0,5 %380 0007 %
MTV yhteensä20,9 %26,2 %3 573 00068 %
Nelonen6,3 %7,0 %2 751 00052 %
Jim2,7 %2,3 %1 744 00033 %
Liv2,2 %2,1 %1 668 00032 %
Hero1,2 %1,5 %1 260 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %12,8 %3 186 00060 %
TV52,6 %2,7 %1 859 00035 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 612 00031 %
Frii2,2 %2,5 %1 217 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %97 0002 %
TLC2,7 %2,6 %1 241 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,8 %2 678 00051 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 448 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %1 385 00026 %
Disney Finland5,9 %4,6 %2 001 00038 %
Paramount Network0,4 %0,4 %452 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %796 00015 %
Muut3,7 %2,9 %1 227 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 428 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.