Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %22,4 %1 529 00059 %
Yle TV29,6 %12,3 %1 430 00055 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %960 00037 %
Yle yhteensä39,5 %37,1 %1 780 00068 %
MTV314,1 %20,2 %1 514 00058 %
Sub4,5 %4,3 %1 133 00044 %
AVA1,3 %1,1 %650 00025 %
C More Total3,2 %1,0 %352 00014 %
MTV yhteensä23,0 %26,7 %1 749 00067 %
Nelonen8,0 %10,4 %1 395 00054 %
Jim3,1 %2,4 %889 00034 %
Liv2,0 %2,2 %788 00030 %
Hero1,4 %1,7 %620 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,7 %1 576 00061 %
TV52,4 %2,0 %911 00035 %
Kutonen3,7 %3,4 %870 00033 %
Frii1,9 %2,2 %618 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %69 0003 %
TLC1,5 %1,1 %551 00021 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %1 329 00051 %
STAR Channel3,5 %2,6 %761 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %772 00030 %
Disney Finland7,1 %5,1 %1 068 00041 %
Paramount Network0,4 %0,4 %200 0008 %
AlfaTV0,4 %0,5 %420 00016 %
Muut5,0 %4,6 %584 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.