Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %26,2 %3 188 00060 %
Yle TV28,8 %8,8 %2 729 00052 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %1 933 00037 %
Yle yhteensä44,1 %38,8 %3 618 00069 %
MTV316,3 %23,2 %3 193 00060 %
Sub3,5 %3,7 %2 144 00041 %
AVA2,4 %2,3 %1 503 00028 %
C More Total0,8 %0,6 %403 0008 %
MTV yhteensä23,0 %29,8 %3 556 00067 %
Nelonen5,7 %6,5 %2 550 00048 %
Jim2,7 %2,5 %1 612 00031 %
Liv2,2 %2,0 %1 619 00031 %
Hero1,4 %1,8 %1 243 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,9 %3 120 00059 %
TV52,5 %2,6 %1 802 00034 %
Kutonen2,4 %1,9 %1 476 00028 %
Frii2,5 %2,8 %1 254 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0002 %
TLC2,7 %2,3 %1 168 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,7 %2 542 00048 %
STAR Channel2,7 %2,6 %1 426 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %1 372 00026 %
Disney Finland5,7 %4,8 %1 973 00037 %
Paramount Network0,5 %0,3 %406 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %864 00016 %
Muut3,6 %2,9 %1 182 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 284 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.