Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,3 %3 466 00071 %
Yle TV213,3 %7,4 %3 251 00066 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %2 384 00049 %
Yle yhteensä44,5 %35,3 %3 906 00079 %
MTV316,8 %22,8 %3 597 00073 %
Sub3,4 %3,7 %2 577 00052 %
AVA2,2 %2,3 %1 880 00038 %
C More Total0,4 %0,5 %387 0008 %
MTV yhteensä22,9 %29,3 %3 910 00080 %
Nelonen7,3 %10,5 %3 306 00067 %
Jim2,5 %2,5 %2 057 00042 %
Liv1,7 %1,7 %1 817 00037 %
Hero1,3 %1,4 %1 415 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,1 %3 637 00074 %
TV53,3 %3,6 %2 305 00047 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 738 00035 %
Frii2,0 %2,2 %1 407 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %151 0003 %
TLC2,1 %2,4 %1 333 00027 %
Warner Bros. Discovery10,8 %11,4 %2 970 00060 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 712 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 552 00032 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 295 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %334 0007 %
AlfaTV0,5 %0,9 %1 076 00022 %
Muut3,2 %2,6 %1 146 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 329 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.