Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,5 %3 431 00070 %
Yle TV29,4 %7,1 %3 261 00066 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %2 334 00047 %
Yle yhteensä42,8 %35,2 %3 865 00079 %
MTV317,2 %22,1 %3 528 00072 %
Sub3,5 %3,7 %2 641 00054 %
AVA1,9 %1,8 %1 909 00039 %
C More Total0,4 %0,4 %299 0006 %
MTV yhteensä23,1 %27,9 %3 841 00078 %
Nelonen8,5 %12,3 %3 391 00069 %
Jim2,7 %2,7 %2 148 00044 %
Liv1,9 %1,8 %1 811 00037 %
Hero1,3 %1,7 %1 375 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,5 %3 667 00075 %
TV53,5 %3,7 %2 276 00046 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 676 00034 %
Frii2,1 %2,2 %1 415 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %169 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 227 00025 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,1 %2 969 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 546 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 418 00029 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 098 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %338 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 012 00021 %
Muut3,0 %2,4 %1 188 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 317 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.