Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,8 %3 437 00070 %
Yle TV210,8 %5,7 %3 206 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 308 00047 %
Yle yhteensä42,8 %34,6 %3 835 00078 %
MTV318,0 %23,9 %3 630 00074 %
Sub3,5 %4,0 %2 532 00052 %
AVA2,0 %1,7 %1 830 00037 %
C More Total0,5 %0,6 %399 0008 %
MTV yhteensä24,0 %30,3 %3 884 00079 %
Nelonen7,6 %10,9 %3 250 00066 %
Jim2,5 %2,8 %2 068 00042 %
Liv1,6 %1,6 %1 825 00037 %
Hero1,5 %1,9 %1 485 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %17,1 %3 532 00072 %
TV52,8 %2,4 %2 197 00045 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 822 00037 %
Frii2,0 %2,1 %1 558 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %137 0003 %
TLC1,9 %2,1 %1 294 00026 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,6 %2 983 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 754 00036 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 476 00030 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 259 00046 %
Paramount Network0,2 %0,2 %356 0007 %
AlfaTV0,5 %0,9 %1 077 00022 %
Muut3,8 %3,3 %1 250 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 309 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.