Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %34,3 %1 172 00098 %
Yle TV211,4 %5,1 %1 049 00088 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,9 %942 00079 %
Yle yhteensä53,2 %43,3 %1 184 00099 %
MTV318,9 %25,6 %1 104 00092 %
Sub1,7 %2,1 %727 00061 %
AVA1,3 %0,8 %577 00048 %
C More Total0,5 %0,7 %113 0009 %
MTV yhteensä22,4 %29,3 %1 137 00095 %
Nelonen5,3 %7,9 %998 00083 %
Jim1,8 %1,9 %625 00052 %
Liv1,1 %1,1 %623 00052 %
Hero1,1 %1,7 %513 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %12,6 %1 055 00088 %
TV52,3 %2,2 %701 00059 %
Kutonen1,5 %1,7 %536 00045 %
Frii1,6 %1,9 %512 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC1,4 %1,7 %451 00038 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,3 %860 00072 %
STAR Channel1,5 %1,3 %528 00044 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %487 00041 %
Disney Finland3,9 %2,8 %695 00058 %
Paramount Network0,0 %0,1 %65 0005 %
AlfaTV0,9 %1,5 %520 00043 %
Muut2,1 %2,1 %254 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 184 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.