Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,1 %1 839 00069 %
Yle TV29,9 %5,1 %1 685 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 173 00044 %
Yle yhteensä41,9 %33,4 %2 102 00079 %
MTV321,0 %27,2 %2 002 00075 %
Sub3,0 %3,4 %1 244 00046 %
AVA2,5 %2,0 %1 001 00037 %
C More Total0,4 %0,3 %175 0007 %
MTV yhteensä26,8 %32,9 %2 126 00079 %
Nelonen8,1 %11,1 %1 780 00067 %
Jim2,4 %2,8 %1 056 00039 %
Liv2,1 %1,9 %1 009 00038 %
Hero1,3 %1,6 %720 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,4 %1 936 00072 %
TV52,7 %2,5 %1 150 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %812 00030 %
Frii2,4 %2,4 %807 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %45 0002 %
TLC2,7 %2,9 %735 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,5 %1 556 00058 %
STAR Channel2,3 %2,2 %840 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %639 00024 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 099 00041 %
Paramount Network0,2 %0,1 %151 0006 %
AlfaTV0,6 %0,9 %526 00020 %
Muut2,8 %2,3 %588 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 377 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.