Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,6 %1 808 00067 %
Yle TV211,5 %5,9 %1 716 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %1 168 00044 %
Yle yhteensä43,8 %34,8 %2 115 00079 %
MTV319,4 %25,5 %1 998 00075 %
Sub2,6 %2,6 %1 289 00048 %
AVA2,4 %2,1 %1 032 00039 %
C More Total0,3 %0,3 %152 0006 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %2 147 00080 %
Nelonen7,6 %10,2 %1 744 00065 %
Jim2,6 %2,7 %1 076 00040 %
Liv2,5 %2,5 %1 094 00041 %
Hero1,3 %1,8 %793 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,2 %1 974 00074 %
TV53,3 %3,4 %1 292 00048 %
Kutonen1,3 %1,4 %850 00032 %
Frii2,2 %2,4 %789 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC2,7 %2,9 %792 00030 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,4 %1 641 00061 %
STAR Channel2,2 %2,2 %832 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %698 00026 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 118 00042 %
Paramount Network0,2 %0,1 %134 0005 %
AlfaTV0,7 %1,2 %497 00019 %
Muut2,5 %2,2 %481 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 408 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.