Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %10,7 %799 00057 %
Yle TV212,8 %7,1 %807 00058 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,1 %365 00026 %
Yle yhteensä25,3 %18,8 %1 016 00073 %
MTV318,8 %24,7 %938 00067 %
Sub5,7 %5,8 %665 00048 %
AVA2,9 %3,2 %462 00033 %
C More Total0,4 %0,3 %89 0006 %
MTV yhteensä27,8 %34,1 %1 074 00077 %
Nelonen9,4 %12,2 %830 00059 %
Jim4,2 %4,9 %595 00043 %
Liv2,9 %3,3 %486 00035 %
Hero1,3 %1,5 %328 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,9 %1 034 00074 %
TV54,1 %4,1 %601 00043 %
Kutonen4,0 %3,8 %478 00034 %
Frii1,8 %1,4 %304 00022 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %56 0004 %
TLC2,8 %2,8 %295 00021 %
Warner Bros. Discovery14,0 %12,9 %841 00060 %
STAR Channel5,1 %4,2 %445 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %374 00027 %
Disney Finland8,2 %6,3 %604 00043 %
Paramount Network0,6 %0,4 %104 0007 %
AlfaTV0,3 %0,4 %121 0009 %
Muut6,1 %5,1 %371 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.