Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 712 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,0 %3 615 00068 %
Yle TV212,8 %6,9 %3 506 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %2 349 00044 %
Yle yhteensä44,5 %36,1 %4 170 00079 %
MTV317,0 %23,1 %3 879 00073 %
Sub2,9 %3,1 %2 608 00049 %
AVA1,8 %1,7 %1 965 00037 %
C More Total0,5 %0,6 %408 0008 %
MTV yhteensä22,3 %28,5 %4 177 00079 %
Nelonen7,4 %10,1 %3 457 00065 %
Jim2,7 %2,8 %2 214 00042 %
Liv1,9 %2,0 %2 041 00039 %
Hero1,3 %1,6 %1 627 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %3 895 00074 %
TV53,2 %3,1 %2 506 00047 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 925 00036 %
Frii1,8 %1,9 %1 523 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %160 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 361 00026 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,3 %3 177 00060 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 770 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 657 00031 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 380 00045 %
Paramount Network0,3 %0,2 %358 0007 %
AlfaTV0,6 %1,1 %1 055 00020 %
Muut3,6 %3,1 %1 137 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 712 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.