Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,8 %1 737 00069 %
Yle TV211,1 %5,9 %1 604 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %1 148 00046 %
Yle yhteensä43,8 %35,0 %1 984 00079 %
MTV319,3 %25,3 %1 891 00076 %
Sub2,6 %2,6 %1 238 00050 %
AVA2,4 %2,1 %1 019 00041 %
C More Total0,2 %0,2 %132 0005 %
MTV yhteensä24,5 %30,2 %2 027 00081 %
Nelonen7,6 %10,2 %1 671 00067 %
Jim2,6 %2,7 %1 046 00042 %
Liv2,5 %2,5 %1 061 00042 %
Hero1,3 %1,8 %785 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,2 %1 877 00075 %
TV53,3 %3,4 %1 259 00050 %
Kutonen1,3 %1,3 %824 00033 %
Frii2,3 %2,4 %785 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC2,7 %2,9 %782 00031 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,5 %1 584 00063 %
STAR Channel2,2 %2,2 %819 00033 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %681 00027 %
Disney Finland4,1 %3,6 %1 091 00044 %
Paramount Network0,2 %0,1 %134 0005 %
AlfaTV0,7 %1,2 %494 00020 %
Muut2,4 %2,1 %447 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.