Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,5 %1 747 00070 %
Yle TV213,1 %8,8 %1 670 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %1 132 00045 %
Yle yhteensä44,3 %36,6 %1 995 00080 %
MTV317,9 %22,1 %1 841 00074 %
Sub2,6 %2,7 %1 255 00050 %
AVA2,5 %2,4 %1 018 00041 %
C More Total0,3 %0,2 %161 0006 %
MTV yhteensä23,3 %27,5 %1 990 00080 %
Nelonen8,7 %11,9 %1 729 00069 %
Jim2,9 %3,2 %1 030 00041 %
Liv2,6 %2,5 %1 056 00042 %
Hero1,3 %1,7 %748 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 874 00075 %
TV53,0 %3,1 %1 160 00046 %
Kutonen1,5 %1,6 %824 00033 %
Frii2,2 %2,3 %724 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %53 0002 %
TLC2,8 %2,8 %724 00029 %
Discovery Networks Finland9,9 %10,2 %1 533 00061 %
FOX2,0 %1,8 %815 00033 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %660 00026 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 091 00044 %
Paramount Network0,1 %0,1 %135 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %507 00020 %
Muut2,4 %2,2 %475 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 203 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.