Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %28,2 %1 788 00072 %
Yle TV210,8 %6,7 %1 627 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 233 00049 %
Yle yhteensä45,4 %38,1 %1 967 00079 %
MTV317,6 %22,2 %1 801 00072 %
Sub3,1 %3,3 %1 333 00053 %
AVA2,6 %2,4 %999 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %164 0007 %
MTV yhteensä23,6 %28,2 %1 989 00080 %
Nelonen6,9 %8,6 %1 663 00067 %
Jim3,1 %3,5 %1 093 00044 %
Liv2,6 %2,4 %1 070 00043 %
Hero1,6 %2,2 %794 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,7 %1 881 00075 %
TV53,0 %3,4 %1 211 00048 %
Kutonen1,4 %1,4 %850 00034 %
Frii2,1 %2,2 %791 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,7 %2,9 %738 00030 %
Discovery Networks Finland9,5 %10,0 %1 594 00064 %
FOX2,6 %2,5 %870 00035 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %708 00028 %
Fox Networks Group4,1 %3,8 %1 141 00046 %
Paramount Network0,2 %0,1 %91 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %565 00023 %
Muut2,5 %2,1 %503 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 202 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.