Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %28,2 %1 762 00068 %
Yle TV212,9 %8,4 %1 756 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,9 %1 290 00050 %
Yle yhteensä45,8 %40,5 %2 028 00078 %
MTV312,8 %17,6 %1 791 00069 %
Sub3,5 %3,9 %1 373 00053 %
AVA1,5 %1,4 %913 00035 %
C More Total0,8 %0,7 %231 0009 %
MTV yhteensä18,5 %23,6 %1 949 00075 %
Nelonen6,6 %8,5 %1 685 00065 %
Jim3,5 %3,5 %1 179 00045 %
Liv1,6 %1,9 %972 00037 %
Hero1,5 %2,0 %855 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,9 %1 855 00071 %
TV52,6 %2,4 %1 213 00047 %
Kutonen4,0 %3,8 %1 033 00040 %
Frii1,5 %1,5 %737 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %95 0004 %
TLC0,9 %1,1 %646 00025 %
Discovery Networks Finland9,7 %9,3 %1 533 00059 %
FOX3,3 %3,1 %1 011 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %910 00035 %
Disney Finland7,2 %5,7 %1 279 00049 %
Paramount Network0,4 %0,4 %198 0008 %
AlfaTV0,6 %0,9 %596 00023 %
Muut4,5 %3,7 %741 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 236 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.