Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %28,1 %1 250 00089 %
Yle TV210,5 %7,2 %1 114 00079 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %1 012 00072 %
Yle yhteensä43,7 %38,9 %1 309 00093 %
MTV313,8 %17,8 %1 201 00085 %
Sub3,7 %4,1 %914 00065 %
AVA2,2 %2,2 %733 00052 %
C More Total0,5 %0,3 %118 0008 %
MTV yhteensä20,1 %24,4 %1 265 00090 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 121 00080 %
Jim3,6 %3,3 %793 00056 %
Liv2,4 %2,5 %788 00056 %
Hero2,2 %2,9 %714 00051 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,4 %1 231 00088 %
TV53,0 %3,0 %866 00062 %
Kutonen3,0 %2,8 %758 00054 %
Frii2,3 %2,3 %657 00047 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %55 0004 %
TLC1,7 %1,9 %526 00037 %
Discovery Networks Finland10,5 %10,3 %1 088 00077 %
FOX2,6 %2,4 %660 00047 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %631 00045 %
Disney Finland5,8 %4,4 %838 00060 %
Paramount Network0,2 %0,2 %87 0006 %
AlfaTV0,4 %0,5 %434 00031 %
Muut3,6 %2,8 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.