Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %26,5 %1 266 00089 %
Yle TV214,4 %11,7 %1 221 00086 %
Yle Teema&Fem4,6 %2,8 %1 069 00075 %
Yle yhteensä44,6 %41,0 %1 316 00092 %
MTV312,1 %16,0 %1 240 00087 %
Sub4,7 %6,2 %1 055 00074 %
AVA2,4 %2,5 %800 00056 %
C More Total0,5 %0,4 %164 00011 %
MTV yhteensä19,7 %25,1 %1 295 00091 %
Nelonen7,3 %8,2 %1 167 00082 %
Jim2,9 %2,5 %838 00059 %
Liv2,0 %2,3 %788 00055 %
Hero2,0 %2,8 %711 00050 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %15,8 %1 236 00087 %
TV54,3 %3,8 %1 016 00071 %
Kutonen2,3 %2,2 %772 00054 %
Frii2,4 %2,2 %712 00050 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0003 %
TLC1,7 %1,8 %603 00042 %
Discovery Networks Finland11,0 %10,1 %1 152 00081 %
FOX2,2 %1,7 %730 00051 %
National Geographic Channel3,5 %2,0 %699 00049 %
Fox Networks Group5,7 %3,7 %949 00067 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,0 %541 00038 %
Muut3,9 %3,2 %486 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.