Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %27,4 %3 746 00071 %
Yle TV215,7 %11,8 %3 965 00075 %
Yle Teema&Fem4,4 %2,9 %2 775 00053 %
Yle yhteensä47,1 %42,0 %4 259 00081 %
MTV312,5 %16,5 %3 750 00071 %
Sub4,6 %6,1 %3 008 00057 %
AVA1,9 %2,0 %2 040 00039 %
C More Total0,6 %0,5 %456 0009 %
MTV yhteensä19,5 %25,2 %4 071 00077 %
Nelonen6,9 %7,4 %3 547 00067 %
Jim2,7 %2,6 %2 318 00044 %
Liv2,0 %2,2 %2 034 00039 %
Hero1,5 %2,1 %1 689 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,3 %3 902 00074 %
TV53,4 %3,4 %2 715 00052 %
Kutonen2,1 %1,9 %2 001 00038 %
Frii1,8 %1,7 %1 657 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %135 0003 %
TLC1,8 %1,8 %1 560 00030 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,1 %3 266 00062 %
FOX2,6 %1,9 %1 995 00038 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 753 00033 %
Fox Networks Group5,5 %4,0 %2 581 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,4 %1 349 00026 %
Muut4,3 %3,9 %1 665 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 605 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.