Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %27,8 %3 529 00072 %
Yle TV214,9 %11,6 %3 684 00075 %
Yle Teema&Fem4,5 %2,9 %2 688 00055 %
Yle yhteensä47,2 %42,2 %3 963 00081 %
MTV312,5 %16,5 %3 524 00072 %
Sub4,6 %6,1 %2 859 00058 %
AVA1,9 %2,0 %2 000 00041 %
C More Total0,5 %0,5 %416 0008 %
MTV yhteensä19,6 %25,2 %3 807 00078 %
Nelonen6,5 %7,2 %3 295 00067 %
Jim2,8 %2,6 %2 263 00046 %
Liv2,0 %2,2 %1 980 00040 %
Hero1,5 %2,1 %1 659 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,1 %3 634 00074 %
TV53,5 %3,4 %2 620 00053 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 936 00040 %
Frii1,8 %1,7 %1 617 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %123 0003 %
TLC1,8 %1,8 %1 529 00031 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %3 146 00064 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 945 00040 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %1 709 00035 %
Disney Finland5,6 %4,0 %2 501 00051 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,4 %1 340 00027 %
Muut4,1 %3,7 %1 557 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 275 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.