Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %26,0 %1 807 00070 %
Yle TV216,8 %13,3 %1 948 00075 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,9 %1 355 00052 %
Yle yhteensä46,7 %42,2 %2 062 00080 %
MTV310,9 %14,9 %1 813 00070 %
Sub4,9 %7,0 %1 532 00059 %
AVA1,3 %1,4 %979 00038 %
C More Total0,8 %0,8 %264 00010 %
MTV yhteensä18,0 %24,0 %1 970 00076 %
Nelonen6,7 %7,1 %1 734 00067 %
Jim2,9 %2,8 %1 208 00047 %
Liv1,6 %1,8 %969 00037 %
Hero1,6 %2,2 %874 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,9 %1 903 00073 %
TV53,4 %3,4 %1 342 00052 %
Kutonen3,0 %2,7 %1 126 00043 %
Frii1,4 %1,5 %838 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %89 0003 %
TLC1,1 %1,1 %742 00029 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,1 %1 608 00062 %
FOX3,0 %2,0 %1 108 00043 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %956 00037 %
Fox Networks Group7,0 %4,6 %1 359 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,1 %654 00025 %
Muut5,2 %4,7 %895 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.