Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %26,4 %1 699 00071 %
Yle TV215,9 %13,1 %1 792 00074 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,9 %1 304 00054 %
Yle yhteensä46,7 %42,4 %1 907 00079 %
MTV311,0 %14,9 %1 696 00070 %
Sub5,0 %6,9 %1 447 00060 %
AVA1,4 %1,4 %960 00040 %
C More Total0,8 %0,7 %242 00010 %
MTV yhteensä18,1 %24,0 %1 824 00076 %
Nelonen6,3 %6,9 %1 605 00067 %
Jim3,0 %2,8 %1 182 00049 %
Liv1,6 %1,8 %947 00039 %
Hero1,6 %2,2 %868 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,8 %1 767 00073 %
TV53,4 %3,4 %1 298 00054 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 085 00045 %
Frii1,5 %1,5 %813 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %80 0003 %
TLC1,1 %1,1 %723 00030 %
Discovery Networks Finland9,6 %9,2 %1 545 00064 %
FOX3,0 %2,0 %1 073 00045 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %937 00039 %
Fox Networks Group7,1 %4,7 %1 315 00055 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,2 %651 00027 %
Muut4,9 %4,5 %826 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.