Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %28,2 %1 706 00071 %
Yle TV210,5 %6,1 %1 584 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %1 191 00050 %
Yle yhteensä45,0 %37,7 %1 869 00078 %
MTV314,3 %19,5 %1 640 00068 %
Sub4,1 %4,9 %1 356 00056 %
AVA1,3 %1,5 %825 00034 %
C More Total1,1 %1,5 %278 00012 %
MTV yhteensä20,8 %27,4 %1 831 00076 %
Nelonen6,4 %7,7 %1 492 00062 %
Jim3,0 %3,1 %1 056 00044 %
Liv1,3 %1,3 %888 00037 %
Hero1,2 %1,4 %807 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,4 %1 706 00071 %
TV53,4 %3,8 %1 215 00050 %
Kutonen3,6 %3,8 %1 042 00043 %
Frii1,6 %1,7 %667 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %74 0003 %
TLC0,9 %1,1 %635 00026 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,7 %1 483 00062 %
STAR Channel2,9 %2,4 %907 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %813 00034 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 166 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,1 %552 00023 %
Muut5,2 %4,6 %813 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.