Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,7 %37,4 %1 122 00096 %
Yle TV29,7 %5,0 %1 018 00087 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,8 %899 00077 %
Yle yhteensä56,6 %47,2 %1 128 00096 %
MTV318,0 %24,1 %1 065 00091 %
Sub1,6 %1,7 %739 00063 %
AVA1,4 %1,3 %560 00048 %
C More Total0,6 %0,8 %116 00010 %
MTV yhteensä21,5 %27,9 %1 080 00092 %
Nelonen4,0 %5,2 %926 00079 %
Jim1,6 %1,7 %591 00050 %
Liv1,2 %1,3 %605 00052 %
Hero0,8 %1,0 %482 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %9,1 %996 00085 %
TV52,1 %2,5 %733 00063 %
Kutonen1,5 %1,7 %548 00047 %
Frii1,4 %2,0 %438 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0002 %
TLC1,2 %1,4 %438 00037 %
Discovery Networks Finland6,7 %7,9 %852 00073 %
FOX1,4 %1,1 %452 00039 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %453 00039 %
Disney Finland3,6 %3,0 %629 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %2,1 %527 00045 %
Muut3,0 %2,7 %430 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 128 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.