Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %28,9 %1 787 00072 %
Yle TV29,1 %5,1 %1 622 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,7 %1 148 00046 %
Yle yhteensä44,7 %37,6 %1 992 00080 %
MTV318,4 %23,2 %1 786 00072 %
Sub3,5 %3,8 %1 307 00052 %
AVA2,5 %2,6 %935 00038 %
C More Total0,3 %0,4 %156 0006 %
MTV yhteensä24,8 %30,0 %1 955 00078 %
Nelonen6,0 %7,4 %1 577 00063 %
Jim2,9 %3,1 %967 00039 %
Liv2,2 %2,0 %956 00038 %
Hero1,2 %1,3 %716 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,8 %1 799 00072 %
TV53,6 %3,8 %1 230 00049 %
Kutonen1,4 %1,5 %787 00032 %
Frii2,2 %2,6 %750 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,6 %2,9 %763 00031 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,8 %1 530 00061 %
STAR Channel2,2 %2,1 %742 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %586 00024 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 003 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %540 00022 %
Muut3,3 %2,8 %656 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 203 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.