Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %28,3 %3 611 00069 %
Yle TV210,2 %5,6 %3 441 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,6 %2 398 00046 %
Yle yhteensä44,8 %37,4 %4 119 00078 %
MTV316,3 %21,4 %3 592 00068 %
Sub3,9 %4,4 %2 802 00053 %
AVA1,9 %2,0 %1 773 00034 %
C More Total0,8 %1,0 %470 0009 %
MTV yhteensä22,8 %28,8 %4 009 00076 %
Nelonen6,4 %7,6 %3 237 00061 %
Jim2,9 %3,1 %2 066 00039 %
Liv1,7 %1,6 %1 887 00036 %
Hero1,2 %1,4 %1 550 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,7 %3 700 00070 %
TV53,5 %3,8 %2 517 00048 %
Kutonen2,5 %2,6 %1 865 00035 %
Frii1,9 %2,2 %1 441 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %123 0002 %
TLC1,7 %2,0 %1 422 00027 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,8 %3 111 00059 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 723 00033 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 436 00027 %
Disney Finland5,0 %4,2 %2 268 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %1 095 00021 %
Muut4,4 %3,8 %1 567 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 578 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.