Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %28,5 %1 251 00088 %
Yle TV28,7 %5,7 %1 122 00079 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %923 00065 %
Yle yhteensä41,7 %37,2 %1 290 00091 %
MTV315,2 %19,8 %1 202 00085 %
Sub4,4 %4,9 %951 00067 %
AVA2,2 %2,5 %683 00048 %
C More Total0,6 %0,6 %130 0009 %
MTV yhteensä22,3 %27,9 %1 253 00088 %
Nelonen6,9 %8,1 %1 095 00077 %
Jim3,4 %3,2 %779 00055 %
Liv1,9 %1,7 %710 00050 %
Hero1,4 %1,5 %627 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,6 %1 209 00085 %
TV54,5 %4,5 %938 00066 %
Kutonen2,9 %2,9 %714 00050 %
Frii2,4 %2,6 %611 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0003 %
TLC1,7 %2,0 %524 00037 %
Warner Bros. Discovery11,8 %12,0 %1 068 00075 %
STAR Channel2,7 %2,2 %649 00046 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %568 00040 %
Disney Finland5,5 %4,3 %819 00058 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,7 %387 00027 %
Muut4,5 %3,1 %458 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.