Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %27,9 %1 776 00068 %
Yle TV211,0 %6,1 %1 710 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %1 229 00047 %
Yle yhteensä44,9 %37,5 %2 005 00077 %
MTV314,2 %19,5 %1 729 00067 %
Sub4,1 %4,9 %1 429 00055 %
AVA1,3 %1,5 %831 00032 %
C More Total1,2 %1,6 %302 00012 %
MTV yhteensä20,8 %27,5 %1 953 00075 %
Nelonen6,6 %7,7 %1 577 00061 %
Jim3,0 %3,1 %1 087 00042 %
Liv1,2 %1,3 %916 00035 %
Hero1,1 %1,3 %816 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,5 %1 804 00070 %
TV53,4 %3,8 %1 251 00048 %
Kutonen3,5 %3,8 %1 066 00041 %
Frii1,6 %1,7 %679 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,9 %1,1 %651 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,7 %1 538 00059 %
STAR Channel2,9 %2,4 %954 00037 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %835 00032 %
Disney Finland6,2 %5,0 %1 226 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %555 00021 %
Muut5,4 %4,7 %865 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.