Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,5 %1 763 00068 %
Yle TV214,4 %9,6 %1 739 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %1 200 00046 %
Yle yhteensä45,5 %38,2 %2 020 00078 %
MTV313,3 %18,3 %1 749 00067 %
Sub4,9 %6,1 %1 438 00055 %
AVA1,1 %1,1 %807 00031 %
C More Total1,4 %1,8 %386 00015 %
MTV yhteensä20,8 %27,2 %1 943 00075 %
Nelonen5,7 %7,0 %1 632 00063 %
Jim3,2 %3,1 %1 099 00042 %
Liv1,3 %1,5 %945 00036 %
Hero1,1 %1,4 %759 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,1 %1 804 00070 %
TV52,8 %3,1 %1 185 00046 %
Kutonen3,9 %4,2 %1 002 00039 %
Frii1,2 %1,4 %658 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %80 0003 %
TLC0,8 %1,0 %567 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %11,4 %1 463 00056 %
STAR Channel2,7 %2,3 %931 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %879 00034 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 200 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,1 %557 00021 %
Muut4,9 %3,9 %806 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.