Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %9,9 %815 00059 %
Yle TV213,8 %7,7 %827 00060 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %416 00030 %
Yle yhteensä26,3 %19,0 %999 00072 %
MTV315,9 %21,1 %869 00063 %
Sub7,3 %8,2 %710 00051 %
AVA3,0 %3,3 %422 00031 %
C More Total1,6 %1,7 %159 00011 %
MTV yhteensä27,8 %34,3 %1 033 00075 %
Nelonen9,9 %12,5 %820 00059 %
Jim4,6 %5,0 %503 00036 %
Liv2,9 %2,7 %468 00034 %
Hero1,5 %1,7 %331 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %21,9 %973 00070 %
TV54,1 %4,1 %548 00040 %
Kutonen4,0 %4,1 %399 00029 %
Frii1,4 %1,1 %252 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %48 0003 %
TLC2,0 %2,3 %271 00020 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,6 %734 00053 %
STAR Channel4,6 %4,3 %448 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %371 00027 %
Disney Finland7,9 %6,5 %608 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,5 %145 00010 %
Muut5,5 %4,7 %408 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 216 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.