Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 350 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,2 %1 255 00088 %
Yle TV211,0 %7,7 %1 095 00077 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %896 00063 %
Yle yhteensä41,9 %36,0 %1 305 00092 %
MTV314,8 %19,6 %1 216 00086 %
Sub4,7 %5,5 %956 00067 %
AVA2,2 %2,1 %676 00048 %
C More Total0,8 %1,0 %177 00012 %
MTV yhteensä22,4 %28,1 %1 264 00089 %
Nelonen6,5 %7,8 %1 078 00076 %
Jim3,1 %2,8 %744 00052 %
Liv2,2 %2,4 %812 00057 %
Hero1,7 %2,2 %630 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,2 %1 187 00084 %
TV53,3 %3,0 %881 00062 %
Kutonen3,0 %3,0 %669 00047 %
Frii2,3 %2,8 %587 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0003 %
TLC1,6 %2,0 %426 00030 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,8 %1 044 00074 %
STAR Channel2,5 %2,3 %646 00046 %
National Geographic Channel2,9 %2,4 %582 00041 %
Disney Finland5,4 %4,7 %832 00059 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,8 %392 00028 %
Muut4,6 %3,3 %480 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 350 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.