Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %38,4 %1 314 00092 %
Yle TV210,0 %6,4 %1 105 00078 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,1 %991 00070 %
Yle yhteensä48,7 %46,9 %1 335 00094 %
MTV312,5 %16,7 %1 211 00085 %
Sub3,5 %3,7 %892 00063 %
AVA2,2 %2,3 %770 00054 %
C More Total0,5 %0,3 %121 0008 %
MTV yhteensä18,8 %23,0 %1 274 00090 %
Nelonen6,2 %7,3 %1 106 00078 %
Jim2,6 %2,1 %742 00052 %
Liv2,4 %2,4 %775 00054 %
Hero1,3 %1,7 %582 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,6 %1 198 00084 %
TV52,9 %2,6 %909 00064 %
Kutonen2,6 %2,2 %723 00051 %
Frii2,3 %2,5 %602 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC1,6 %1,8 %472 00033 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %1 069 00075 %
STAR Channel2,4 %1,9 %684 00048 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %599 00042 %
Disney Finland4,8 %3,5 %830 00058 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %358 00025 %
Muut4,1 %2,7 %461 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 371 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.