Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,6 %1 226 00086 %
Yle TV211,0 %6,3 %1 129 00079 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %874 00061 %
Yle yhteensä42,1 %34,7 %1 318 00093 %
MTV316,8 %23,3 %1 246 00088 %
Sub3,7 %4,2 %937 00066 %
AVA2,2 %2,0 %690 00048 %
C More Total1,5 %0,6 %232 00016 %
MTV yhteensä24,1 %30,1 %1 300 00091 %
Nelonen6,8 %9,3 %1 124 00079 %
Jim3,0 %2,6 %718 00051 %
Liv3,2 %3,4 %840 00059 %
Hero1,5 %1,9 %673 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,2 %1 222 00086 %
TV53,0 %3,1 %886 00062 %
Kutonen2,7 %2,6 %720 00051 %
Frii2,1 %2,5 %561 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0003 %
TLC1,4 %1,5 %528 00037 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,9 %1 058 00074 %
STAR Channel2,3 %2,0 %629 00044 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %633 00045 %
Disney Finland5,5 %4,6 %813 00057 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %421 00030 %
Muut3,8 %2,8 %395 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.