Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,0 %3 371 00069 %
Yle TV212,5 %6,3 %3 279 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %2 225 00045 %
Yle yhteensä45,2 %35,4 %3 870 00079 %
MTV317,8 %25,2 %3 561 00073 %
Sub3,3 %3,9 %2 609 00053 %
AVA1,9 %1,7 %1 744 00036 %
C More Total1,7 %1,0 %668 00014 %
MTV yhteensä24,7 %31,8 %3 890 00079 %
Nelonen6,4 %8,8 %3 220 00066 %
Jim2,8 %2,8 %2 022 00041 %
Liv2,6 %2,8 %2 114 00043 %
Hero1,1 %1,4 %1 472 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,7 %3 570 00073 %
TV52,5 %2,8 %2 350 00048 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 797 00037 %
Frii1,6 %1,9 %1 325 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %100 0002 %
TLC1,7 %1,6 %1 359 00028 %
Warner Bros. Discovery8,3 %9,1 %2 969 00061 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 703 00035 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %1 530 00031 %
Disney Finland4,7 %4,2 %2 259 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,1 %1 098 00022 %
Muut3,5 %2,8 %1 311 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 295 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.