Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %27,5 %1 673 00070 %
Yle TV213,7 %7,3 %1 614 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 087 00045 %
Yle yhteensä46,4 %37,7 %1 896 00079 %
MTV314,7 %21,5 %1 706 00071 %
Sub3,7 %4,4 %1 355 00056 %
AVA1,3 %1,2 %836 00035 %
C More Total2,5 %1,7 %414 00017 %
MTV yhteensä22,1 %28,8 %1 876 00078 %
Nelonen5,6 %7,8 %1 549 00064 %
Jim3,2 %3,2 %1 064 00044 %
Liv1,8 %2,0 %949 00039 %
Hero1,3 %1,6 %788 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %1 715 00071 %
TV52,5 %2,8 %1 173 00049 %
Kutonen3,4 %3,7 %1 040 00043 %
Frii1,4 %1,6 %680 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0003 %
TLC0,8 %0,7 %609 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %9,1 %1 444 00060 %
STAR Channel2,7 %2,4 %920 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %852 00035 %
Disney Finland6,0 %5,0 %1 205 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %1,0 %567 00024 %
Muut4,4 %3,7 %713 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.