Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %27,2 %1 737 00067 %
Yle TV214,1 %7,3 %1 766 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %1 130 00044 %
Yle yhteensä46,3 %37,5 %2 064 00080 %
MTV314,6 %21,4 %1 791 00069 %
Sub3,8 %4,4 %1 440 00056 %
AVA1,3 %1,2 %858 00033 %
C More Total2,6 %1,7 %444 00017 %
MTV yhteensä22,2 %28,8 %1 995 00077 %
Nelonen5,8 %7,9 %1 650 00064 %
Jim3,2 %3,2 %1 088 00042 %
Liv1,8 %2,0 %976 00038 %
Hero1,3 %1,6 %797 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,7 %1 825 00070 %
TV52,5 %2,9 %1 215 00047 %
Kutonen3,3 %3,7 %1 068 00041 %
Frii1,3 %1,6 %686 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %63 0002 %
TLC0,8 %0,7 %625 00024 %
Warner Bros. Discovery8,3 %9,2 %1 511 00058 %
STAR Channel2,6 %2,4 %959 00037 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %883 00034 %
Disney Finland5,9 %5,0 %1 260 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %570 00022 %
Muut4,5 %3,7 %774 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.