Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,4 %1 748 00065 %
Yle TV211,6 %5,4 %1 791 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 173 00044 %
Yle yhteensä43,8 %33,1 %2 105 00079 %
MTV320,8 %28,5 %1 936 00073 %
Sub3,1 %3,4 %1 323 00050 %
AVA2,4 %2,1 %921 00034 %
C More Total0,9 %0,4 %276 00010 %
MTV yhteensä27,2 %34,4 %2 133 00080 %
Nelonen7,3 %9,8 %1 762 00066 %
Jim2,3 %2,5 %984 00037 %
Liv3,3 %3,4 %1 184 00044 %
Hero0,9 %1,1 %693 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,8 %1 970 00074 %
TV52,5 %2,7 %1 202 00045 %
Kutonen1,3 %1,6 %782 00029 %
Frii1,9 %2,2 %658 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,5 %2,5 %759 00028 %
Warner Bros. Discovery8,3 %9,1 %1 588 00059 %
STAR Channel1,9 %1,9 %811 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,5 %697 00026 %
Disney Finland3,5 %3,4 %1 095 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %531 00020 %
Muut2,7 %2,0 %642 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 394 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.