Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,7 %3 485 00066 %
Yle TV212,9 %6,3 %3 557 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %2 303 00044 %
Yle yhteensä45,0 %35,2 %4 169 00079 %
MTV317,7 %25,2 %3 727 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 763 00052 %
AVA1,8 %1,7 %1 778 00034 %
C More Total1,7 %1,0 %720 00014 %
MTV yhteensä24,7 %31,7 %4 128 00078 %
Nelonen6,5 %8,9 %3 412 00065 %
Jim2,7 %2,8 %2 072 00039 %
Liv2,6 %2,7 %2 160 00041 %
Hero1,1 %1,3 %1 490 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,8 %3 795 00072 %
TV52,5 %2,8 %2 418 00046 %
Kutonen2,3 %2,6 %1 850 00035 %
Frii1,6 %1,9 %1 344 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %103 0002 %
TLC1,7 %1,7 %1 383 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %9,1 %3 099 00059 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 770 00034 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %1 580 00030 %
Disney Finland4,7 %4,1 %2 355 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,1 %1 101 00021 %
Muut3,6 %2,8 %1 416 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 626 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.