Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 607 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,1 %3 588 00068 %
Yle TV29,8 %5,7 %3 468 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 264 00043 %
Yle yhteensä41,2 %32,5 %4 102 00078 %
MTV317,9 %24,0 %3 690 00070 %
Sub3,8 %4,1 %2 824 00054 %
AVA1,9 %1,7 %1 875 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %419 0008 %
MTV yhteensä24,2 %30,5 %4 092 00078 %
Nelonen8,6 %11,4 %3 628 00069 %
Jim2,5 %2,4 %2 104 00040 %
Liv2,9 %3,0 %2 288 00043 %
Hero1,2 %1,6 %1 584 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,5 %3 970 00075 %
TV53,0 %3,0 %2 530 00048 %
Kutonen2,4 %2,7 %1 908 00036 %
Frii1,8 %1,9 %1 489 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %107 0002 %
TLC2,0 %1,9 %1 452 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,9 %3 179 00060 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 912 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %1 541 00029 %
Disney Finland5,0 %4,2 %2 461 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 078 00020 %
Muut4,0 %3,2 %1 426 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 607 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.