Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %21,6 %3 493 00066 %
Yle TV26,4 %4,7 %3 320 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %2 417 00046 %
Yle yhteensä37,0 %29,5 %4 026 00076 %
MTV317,6 %22,1 %3 701 00070 %
Sub3,7 %3,9 %2 762 00052 %
AVA2,0 %1,7 %1 963 00037 %
C More Total1,6 %2,0 %552 00010 %
MTV yhteensä24,9 %29,7 %4 046 00077 %
Nelonen10,8 %15,4 %3 813 00072 %
Jim2,4 %2,5 %2 197 00042 %
Liv3,2 %3,0 %2 288 00043 %
Hero1,4 %1,6 %1 425 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %22,5 %4 101 00078 %
TV53,0 %3,1 %2 540 00048 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 863 00035 %
Frii1,8 %1,8 %1 491 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %121 0002 %
TLC1,7 %1,7 %1 385 00026 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,3 %3 153 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 050 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 494 00028 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 502 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 016 00019 %
Muut3,8 %2,9 %1 469 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 657 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.