Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %7,6 %788 00057 %
Yle TV28,3 %5,2 %817 00059 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,4 %429 00031 %
Yle yhteensä19,5 %14,3 %1 000 00072 %
MTV315,5 %18,3 %896 00065 %
Sub6,5 %7,0 %756 00055 %
AVA3,2 %3,2 %460 00033 %
C More Total1,6 %2,1 %147 00011 %
MTV yhteensä26,8 %30,7 %1 048 00076 %
Nelonen15,3 %19,9 %1 009 00073 %
Jim4,0 %4,6 %552 00040 %
Liv5,1 %4,6 %568 00041 %
Hero2,0 %2,0 %289 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä26,3 %31,1 %1 084 00078 %
TV54,9 %5,0 %684 00049 %
Kutonen4,1 %3,7 %458 00033 %
Frii1,8 %1,5 %336 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %43 0003 %
TLC2,4 %2,1 %337 00024 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,8 %856 00062 %
STAR Channel5,4 %4,3 %552 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %314 00023 %
Disney Finland7,5 %6,0 %646 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,2 %104 0008 %
Muut5,7 %4,8 %417 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.