Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %7,6 %772 00056 %
Yle TV215,4 %14,4 %884 00064 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %390 00028 %
Yle yhteensä25,6 %23,2 %1 042 00075 %
MTV316,4 %20,0 %939 00068 %
Sub6,4 %6,1 %717 00052 %
AVA2,8 %2,7 %482 00035 %
C More Total0,7 %0,7 %144 00010 %
MTV yhteensä26,3 %29,4 %1 085 00078 %
Nelonen12,6 %15,4 %917 00066 %
Jim7,2 %8,4 %601 00043 %
Liv4,4 %3,9 %496 00036 %
Hero1,2 %1,3 %331 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,4 %29,0 %1 056 00076 %
TV54,1 %4,0 %666 00048 %
Kutonen3,4 %2,7 %500 00036 %
Frii1,6 %1,4 %272 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %44 0003 %
TLC2,0 %1,7 %321 00023 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,1 %897 00065 %
STAR Channel4,0 %3,4 %493 00036 %
National Geographic Channel2,2 %1,1 %317 00023 %
Disney Finland6,3 %4,5 %588 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,1 %103 0007 %
Muut4,4 %3,4 %330 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 236 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.