Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %7,9 %761 00055 %
Yle TV28,8 %5,5 %787 00057 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %388 00028 %
Yle yhteensä19,5 %14,7 %999 00072 %
MTV316,8 %20,6 %930 00067 %
Sub6,8 %6,7 %744 00054 %
AVA2,8 %2,6 %503 00036 %
C More Total1,9 %2,1 %138 00010 %
MTV yhteensä28,2 %32,1 %1 092 00079 %
Nelonen13,2 %16,1 %917 00066 %
Jim8,4 %9,5 %633 00046 %
Liv4,3 %4,3 %552 00040 %
Hero1,2 %1,4 %294 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä27,1 %31,2 %1 063 00077 %
TV54,2 %4,2 %625 00045 %
Kutonen3,7 %3,1 %463 00034 %
Frii1,5 %1,4 %285 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,5 %34 0002 %
TLC2,2 %1,9 %352 00025 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,3 %855 00062 %
STAR Channel5,3 %4,4 %549 00040 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %332 00024 %
Disney Finland8,2 %6,2 %641 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,1 %0,2 %107 0008 %
Muut4,1 %3,9 %363 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.